gezondheid
Onderzoek omega-3-vetzuren: geen effect hartklachten
Het gebruik van extra omega-3-vetzuren kan niet voorkomen dat mensen die al eerder een hartinfarct hebben gehad opnieuw ernstige hart- of vaatklachten krijgen. Er is dan ook geen reden om de voedingsadviezen van de Gezondheidsraad op dit punt aan te passen. Dat zal hoogleraar Volksgezondheidsonderzoek Daan Kromhout van de Wageningen Universiteit zondag bekend maken op een Europees congres voor cardiologen in Stockholm.
Uitgegeven op Zondag 29 augustus 2010 om 13:53:00
